Please enable JS

FOTOGRAFIA WIZERUNKOWA DLA ARTYSTÓW

Obecnie promocja artystów opiera się o fotografię w stopniu większym, niż kiedykolwiek wcześniej. Promocja muzyków, aktorów, blogerów, czy osobowości telewizyjnych i internetowych na takich portalach, jak Facebook i Instagram to rzecz kluczowa, dlatego oprócz materiałów prasowych, okładek i książeczek płyt, czy fotografii na plakaty, wykonujemy również sesje zdjęciowe do socialmediów.

  • wizerunek artysty sitek
  • ewr wierunek muzycy bus reklama
  • sitek 2016 wizerunkowa fotografia
  • igrades rowery zachód słońca chill
  • okładka płyty fotografia
  • wicewersa zdjęcia dla muzyków

Fotografia wizerunkowa – narzędzie do budowy pozytywnego wizerunku

Nasze życie to rynek, gdzie wszystko, aby na nim zaistnieć, wymaga odpowiedniej promocji, prezentacji, reklamy. Wszelkie działania marketingowe i PR opierają się obecnie na budowie pozytywnego wizerunku. Dotyczy to nie tylko produktów, marek czy firm ale także osób publicznych, jak politycy czy też artyści. Zarówno kandydat na wybieralny urząd jak i muzyk czy aktor, by zaistnieć w swej dziedzinie i osiągnąć sukces, bez względu czy to będzie sukces wyborczy, czy artystyczny, muszą wzbudzać pozytywne emocje, ich osoby w, nie bójmy się użyć tego określenia, grupie docelowej muszą być jak najlepiej postrzegane i kojarzone. Jednym z podstawowych narzędzi używanych do budowy takiego wizerunku jest fotografia, a dokładnie profesjonalna fotografia wizerunkowa. Wykorzystywana jest w biznesie – fotografia biznesowa i korporacyjna jak również przy budowie wizerunków osób chcących zaistnieć w życiu publicznym, np. zdjęcia wizerunkowe artystów.

Skąd się bierze skuteczność fotografii wizerunkowej?

Skuteczność fotografii czy zdjęć wizerunkowych wynika ze sposobu, w jakim postrzegamy i oceniamy otaczający nas świat i bodźce z niego płynące. Tysiące lat ewolucji w nie zawsze przyjaznym środowisku sprawiły, że wykształciliśmy aparat do błyskawicznej oceny sytuacji czy przeciwnika – od trafności i szybkości takich ocen zależało życie naszych przodków. W głównej mierze robi to nasza podświadomość odbierając informacje pozawerbalne. To nie treść wypowiedzi a ton głosu, wyraz twarzy i sylwetka mówiącego składają się w głównej mierze na naszą opinię o nim. Właśnie obrazy, jakimi są przecież zdjęcia wizerunkowe, mają tak wielki wpływ na nasz sposób postrzegania osób. Stąd też szczególne wymagania, jakie musi spełnić fotografia wizerunkowa.

Jakie powinny być zdjęcia wizerunkowe?

To, że zdjęcie wizerunkowe wzbudzi w odbiorcy emocje nie oznacza jeszcze sukcesu. Muszą to być emocje pozytywne. Dlatego też prace z zakresu fotografii wizerunkowej muszą spełniać określone wymogi. Po pierwsze to jakość materiału fotograficznego. Zdjęcia muszą być doskonałe technicznie, ich profesjonalizm wzbudza zaufanie. Rzucająca się w oczy słabość zdjęć odbierana jest negatywnie a to odczucie automatycznie przenoszone jest na fotografowaną osobę. Nie mniej ważne są styl i atrakcyjność zdjęć. Zdjęcia nie mogą być nudne i schematyczne. Fotografik musi mieć pomysł na sposób, w jaki przedstawi fotografowaną osobę, sporządzi jej sugestywny, zrywający ze schematami portret uwypuklający pożądane cechy. Liczy się tu wszystko, znajomość ludzkiej natury i umiejętność pracy z modelami, perfekcyjne panowanie nad światłem, profesjonalny sprzęt, końcowa obróbka zdjęć.

Fotografia wizerunkowa artystów

W przypadku zdjęć wizerunkowych artystów czy szerzej problem ujmując, przedstawicieli branż kreatywnych nie tylko dopuszczalne ale nawet zalecane jest odejście od sztywnych kanonów obowiązujących w fotografii wizerunkowej realizowanej dla biznesu. Przy budowie pozytywnego wizerunku warto postawić na większy luz, zdjęcia powinny odbiorcę zaskoczyć, rozbawić, wprawić w zachwyt. Tu ogromną rolę do wypełnienia ma fotografik, liczy się jego kreatywność nie tylko w znajdowaniu pomysłu na sesję zdjęciową ale także w trakcie jej trwania, ”interaktywne” kreowanie wydarzeń na planie tak by otrzymane zdjęcia były atrakcyjne i cechowała je ta odrobina luzu i swobody oraz naturalność właściwe właśnie artystom.

Zdjęcia wizerunkowe w socjalmediach

Coraz częściej komunikujemy się poprzez media społecznościowe. Stąd też coraz większe zapotrzebowanie na profesjonalnie wykonane zdjęcia wizerunkowe umieszczane na różnego rodzaju profilach i portalach. W przypadku fotografii wizerunkowej przeznaczonej do zamieszczenia w socjalmediach fotograf posiada najszersze pole do działania. Wynika to z faktu, że poza zdjęciami typowymi dla fotografii biznesowej czy zdjęć wizerunkowych artystów i polityków umieszczane są także zdjęcia o bardziej prywatnym charakterze. Po prostu odwiedzający profil chcą poznać – i naprzeciw temu wychodzi się - bardziej ludzką twarz swego idola czy przedstawiciela w parlamencie.

POWRÓT DO OFERTY